donderdag 13 juni 2013

De nieuwe Z.E.S. komt eraan!

Het heeft even geduurd, maar de nieuwe Z.E.S. - het laatste deel! - komt eraan! Publicatie wordt verwacht in de zomer, en daar past het zonnige gele kleurtje van de cover goed bij!
Het is weer een verhaal vol mysteries, met deze keer Gina in de hoofdrol.
Hieronder alvast de korte inhoud:

Als in de tuin achter het restaurant van haar vader een boom wordt uitgegraven, vindt Gina in het gat een oud, verroest koekblik met een geheimzinnige inhoud. Daaruit blijkt dat lang geleden iemand werd veroordeeld voor iets wat hij niet had gedaan. Gina, Margot, Amber, Izmet, Lars en Daan proberen uit te zoeken wat er ├ęcht is gebeurd. Hun speurtocht brengt hen bij een prettig gestoorde kunstenares en ook op de kermis. De kunstenares wil hen graag helpen, maar bij enkele kermismensen veroorzaakt hun nieuwsgierigheid flink wat onrust...

Wouter Tulp heeft er weer spannende illustraties bij gemaakt.

3 opmerkingen:

Daan zei

Super eindelijk heb er lang op gewacht! Kan ik een mailtje krijgen als het nieuwe z.e.s. Te verkrijgen is? lostdaan@hotmail.com

Brecht zei

Beste Anneriek,

misschien ken je mij nog. Ik ben Brecht. Vroeger heb ik ook enkele berichten achtergelaten op je blog. Ik was echt zo'n grote fan van Z.E.S.! Een superleuke groep kinderen samen. Als je alle boeken samen nam, moesten we een jaar uit het leven van hen te lezen krijgen, nu is dat jaar bijna afgerond. Ik ben echt zo benieuwd!
Ondertussen ben ik al 17, maar ik kan me nog de opwinding herinneren toen ik 12 was en het eerste boek van Z.E.S. las. In het boek stonden enkele jaartallen en leeftijden vermeld en toen ik uitrekende kwam ik tot de som dat de kinderen geboren zouden zijn in 1996. Dat vond ik super, want ik ben ook van dat jaar!
Ja, ik ben blij dat het laatste deel eraan komt! Dan de reeks voltooid. Ik kan haast niet wachten!

Brecht

Anneriek zei

Hee Brecht, ja ik ken je nog wel, en wat leuk dat je nog altijd fan bent! Het nieuwe boek is nu echt uit, dus je kunt het in elke boekwinkel kopen of bestellen of via internet, natuurlijk. Veel leesplezier! Groet, Anneriek