donderdag 10 februari 2011

Postcodelettertjes

Vorige maand sprak ik een mevrouw van de Vlaamse Stichting Lezen aan over het frustrerende feit dat het nog altijd niet mogelijk is om een in Nederland wonende schrijver online te boeken voor een lezing in Vlaanderen. Dat moet nog altijd ouderwets via de post of - soo eighties - de fax. De boosdoener is hun software: die kan de Nederlandse postcodes niet aan...

Binnenkort gaan ze hun website herzien, vertelde ze. Ik heb meteen zo ongeveer op mijn knieƫn gesmeekt om bij het veldje 'adres auteur' twee hokjes erbij te maken. Dan kunnen onze postcodelettertjes voortaan ook ingevuld worden. Organisatoren blij, schrijvers blij.

Ze beloofde er iets aan te doen. Ik ben benieuwd.

Gelukkig houdt de omslachtige aanvraagprocedure sommige Vlaamse scholen niet tegen. Zoals Basisschool Mariavreugde in Wondelgem, waar ik in het tweede leerjaar een Jens en Linworkshop mocht komen geven. Leesmama Ellen maakte er een fotocollage van:
Reageren op dit bericht? Klik op 'reacties' hieronder.

Geen opmerkingen: