vrijdag 17 december 2010

Kranig

Een tijdje geleden was ik op bezoek bij drie basisscholen in Borne (Overijssel). Caja Cazemier, Theo Engelen en Evelien van Dort waren er ook; die bezochten weer andere scholen in de buurt. We kregen ieder een vrijwilliger van de bibliotheek 'toegewezen', die ons van de ene naar de andere school begeleidde.

Ik mocht op stap met een oudere dame, die me in haar Ford Fiesta enthousiast door de straten van Borne en omstreken loodste. Ik vermoedde wel dat ze de pensioenleeftijd al gepasseerd was, maar toen ze zei dat ze éénentachtig was, stond ik toch even verbaasd te kijken. En toen ze er ook nog bij vertelde dat ze pas geleden ernstig ziek was geweest, nam mijn bewondering voor haar kranigheid alleen maar toe.

Ik hoop dat ik op mijn eenentachtigste ook nog zo kordaat in mijn auto kan rondtuffen. Misschien ben ik dan ook wel vrijwilligster bij een bibliotheek. Dan zijn mijn eigen boeken allang ouderwets en staan ze ergens in het magazijn te verstoffen (maar dan zet ik ze stiekem terug op de plank, natuurlijk). Of ze worden nog altijd stukgelezen en uitgeleend (als e-book of wat dies meer zij), en zijn inmiddels aan hun zesentwintigste druk toe.

Die laatste optie heeft eigenlijk wel mijn voorkeur...

Reageren op dit bericht? Klik op 'reacties' hieronder.

Geen opmerkingen: