dinsdag 22 juni 2010

Gastles of strand

Er zijn van die locaties waar je elke week wel een gastles zou willen geven. Neem Cadzand bijvoorbeeld. Een programma van drie of vier gastlessen per dag, met tussen de middag zo'n anderhalf uur pauze. Wat doe je dan in die anderhalf uur? Naar het strand natuurlijk!

In Cadzand scheen de zon uitbundig, het strandpaviljoen was open en links en rechts hoorde ik Duitse toeristen kletsen. Broodje besteld, boekje erbij, zeegeruis op de achtergrond... ja, zo had ik wel de hele middag willen blijven zitten. Hoewel er zo'n straffe wind stond dat de sla van mijn bord waaide en het zand erin.

Maar ja, om één uur moest ik toch echt weer op school zijn. De zoon van de eigenaar van het strandpaviljoen had me al in de gaten - hij herkende me van de eerste gastles, twee weken eerder! En hoe aangenaam het op het strand ook was, in de klas was het ook weer gezellig.

Deze week mag ik nog een keer naar Groede. Dat wordt duimen voor mooi weer!

Reageren op dit bericht? Klik op 'reacties' hieronder.

Geen opmerkingen: