vrijdag 16 april 2010

Koffer

Voor wie zich afvraagt wat voor ding dat is op het plaatje; wel, dat is mijn nieuwe lezingenkoffer. Als ik naar een school of bibliotheek ga zeul ik meestal een stapel boeken, een map met beeldmateriaal, boekenleggers, posters en meer van dat spul mee (ja, ook als er in de klas een digitaal schoolbord is, want je weet maar nooit of zo'n ding kapot is...).

Die spullen sleep ik achter me aan in een soort van boodschappentrolley die een paar jaar geleden onderdeel was van een kerstpakket. Lekker goedkoop en handig. Het ding leek solide genoeg, maar bleek toch niet bestand tegen het gewicht van mijn almaar groeiende boekenpakket. De pootjes onder bij de wieltjes, waardoor het ding rechtop kon blijven staan, braken al snel af, en zelfs lijmen met de allersterkste Bisonlijm hielp niet. Zodra ik hem rechtzet, zakt mijn boodschappentrolley scheef als een zieke eend.

Een hele poos geleden wandelde ik in Sluis voorbij een tassenwinkel. En daar stond hij: trendy, hip, apart, roze met witte bollen. Zou dát geen leuke nieuwe lezingenkoffer zijn? Toch kocht ik hem niet. Vond hem misschien wel iets té trendy voor mij. Stom, want een tijdje later was hij weg.

Maar ik kwam hem opnieuw tegen, in Mechelen, vorige week. En toen heb ik niet langer geaarzeld. En dus, als je mij vanaf nu met een roze bollenkoffer ziet zeulen, dan ben ik op weg naar een lezing. Hoewel, misschien kan hij ook wel mee op vakantie. Opvallen doet hij in elk geval wel op de bagageband!

Reageren op dit bericht? Klik op 'reacties' hieronder.

1 opmerking:

Bientje zei

Ik vind hem alleszins superleuk!
Liefs,