vrijdag 2 april 2010

Fietstas


Vorige week was ik op bezoek bij het derde leerjaar van de basisschool Oude Bareel in Sint-Amandsberg. De boeken van Z.E.S. stonden centraal, en de leerlingen waren erg benieuwd naar waar deel vijf over zal gaan.

Ik vertelde dat ik nog volop bezig ben met het bedenken van het verhaal, maar dat ik al wel een begin heb. Het komt erop neer dat er een fiets gevonden wordt met een fietstas eraan waarin iets geheimzinnigs zit. Maar wat precies, dat moet ik nog bedenken.
Ik vroeg of de klas misschien ideeën had. En ja, daar kwamen ze:

Liefdesbrieven! Dagboeken! Kranten! Foto's! Geweren! enz...
Iemand suggereerde dat de fiets kon vliegen. Of dat je, als je hem aanraakte, mee de grond in gezogen werd. Of dat de fiets veranderde in een buitenaards wezen... hoe langer we bezig bleven, hoe gekker het werd.

En uit al die gekke, goede, vreemde, waanzinnige ideeën moet ik er een halen waarmee ik een boek kan schrijven dat én leuk, én spannend én geloofwaardig is.

Ik heb nog veel werk, geloof ik.

Reageren op dit bericht? Klik op 'reacties' hieronder.

Geen opmerkingen: