maandag 21 december 2009

Smoothie in de sneeuw

Met temperaturen onder nul en een dik pak sneeuw op wegen, bomen en daken kom je misschien niet meteen op het idee om een ijskoude smoothie te maken. Toch stond ik deze week in de keuken te experimenteren met de blender om de juiste mengverhouding te vinden van de ingrediënten van een banaan-kokossmoothie. Ik had er zelfs roomijs voor gekocht, hoewel ik het ijs ook zo van de oprit had kunnen scheppen...:-)

Als je mijn blog vaker leest, dan zou je al kunnen vermoeden waarom ik dat aan het doen was. Had het misschien iets met Jens en Lin te maken?

Inderdaad. Ik heb het zomerboek net af, en heb deze week ook de laatste hand gelegd aan de knutsel- en receptentips die altijd achter in elk deel staan. Die probeer ik (meestal) zelf ook uit. De recepten in elk geval, want als ik ze kan maken, dan kan iedereen het.

En ja, die banaan-kokossmoothie had dan weer alles te maken met een van de verhaaltjes in het zomerboek. Het was wel apart: de smoothie werd niet koud gehouden door het ijs ín het glas, maar door de sneeuw rondom het glas!

Of hij lekker was? Mmh. Kokosmelk als ingrediënt was geen succes. Ik ga het nog eens proberen met gemalen kokos.

En zo wordt een beetje knoeien in de keuken ineens een aspect van boeken schrijven... leuk toch?

Reageren op dit bericht? Klik op 'reacties' hieronder.

Geen opmerkingen: