vrijdag 30 oktober 2009

Vloerbedekking

In de Kinderboekenweek was ik te gast bij boekhandel De Drvkkery in Middelburg. Ze hadden daar net een verbouwing achter de rug, waarbij een aparte hoek was ingericht om groepen te ontvangen.

De splinternieuwe lezingenhoek was voorzien van prachtige vloerbedekking, donkerblauw tegen het zwart aan. Toen ik aankondigde dat we - in het kader van het kinderboekenweekthema 'Eten en snoepen' - tiramisu gingen eten, leverde dat angstige blikken op van de medewerkers: alsjeblieft niet knoeien op de vloerbedekking!

Toen we gingen eten, sleepten de kinderen hun stoelen dan ook maar naar de veilige, vloerbedekkingloze zone. Alles verliep gelukkig probleemloos.

Een paar dagen daarna was het Schrijversmarkt in De Drvkkery, en ook daar was ik weer van de partij. De tafels voor de schrijvers waren opgesteld in de nieuwe lezingenhoek, en zoals altijd werden wij tegen het einde van de markt voorzien van een drankje.

Toen Aagje, de immer bezige pr-mevrouw van De Drvkkery, naderde met een dienblad met koffie, witte wijn en sinaasappelsap, draaide een meneer die voor mijn tafel stond zich abrupt om en knalde met zijn elleboog tegen Aagjes dienblad.

Het glas witte wijn stootte kapot tegen een pilaar, het koffiekopje viel om en het sinaasappelsap gutste uit het glas. En dat alles viel... tot op één millimeter vóór de splinternieuwe vloerbedekking. Nog nét op de gladde, makkelijk dweilbare vloer.

Het geluk was met Aagje. Maar ik ben toch benieuwd hoe lang die vloerbedekking mooi blijft...

Reageren op dit bericht? Klik op 'reacties' hieronder.

Geen opmerkingen: