donderdag 8 oktober 2009

Pompoenen

Ik heb 'De herfstkuren van Jens en Lin' in het verkeerde seizoen geschreven, namelijk in de lente. Precies zoals ik nu, aan het begin van de herfst, begonnen ben met verhaaltjes te schrijven voor het zomerboek. Zo gaat dat nu eenmaal met de boeken van Jens en Lin.

Vorig jaar had ik me echter al voorgenomen om in het herfstboek een pompoenverhaal en een pompoenrecept op te nemen. Ergens in november heb ik toen pompoenen gekocht, er soep van gemaakt en het recept opgeschreven, zodat ik het in de lente in het manuscript kon zetten en zodat het dit jaar in de herfst in het boek kon verschijnen (duidelijk, toch?).

In die pompoenen zaten pitten, en die heb ik bewaard. In de vroege lente van dit jaar heb ik ze in potjes gestopt, in de late lente heb ik de plantjes in de tuin gezet en zie, nu het weer herfst is, zijn er zowaar een paar pompoenen aan gegroeid. Niet zulke kanjers als die van buurman Zeerover in het verhaal - sommige zijn niet groter dan een appeltje - maar toch. Nou maar hopen dat ze ook nog lekker zijn. Zo niet, dan zit daar misschien weer een nieuw verhaal in...

Reageren op dit bericht? Klik op 'reacties' hieronder.

Geen opmerkingen: