vrijdag 16 oktober 2009

Drie keer tiramisu

'Aan tafel: eten en snoepen in kinderboeken' is het thema van de Kinderboekenweek dit jaar. Daar wisten de groepen 7 en 8 van de basisscholen De Werf en De Stelle uit Philippine wel raad mee.

In drie groepen gingen ze aan de slag. De ene groep ging Italiaans koken, een andere groep ging menukaarten maken voor Restaurant Paganini, en een derde groep kwam bij mij op bezoek in de bibliotheek. Na een uurtje wisselden ze van activiteit, tot ze alles gedaan hadden.

Restaurant Paganini is het restaurant van Gina's vader uit mijn serie Z.E.S. En daar serveren ze - uiteraard - Italiaanse keuken. Dus toen ik ze van alles verteld had over inspiratie, schrijven en herschrijven, nalezen en illustraties, was het tijd voor een echt Italiaans dessertje: tiramisu!

De tiramisu had ik zelf bij me, de bordjes waren van de school. We hadden er net genoeg voor één groep. Dus stonden de bibliotheekmedewerkster en ik in de pauzes tussen de groepen door snel even in het keukentje af te wassen. Tja, je moet er wat voor over hebben!

Ik heb trouwens maar met één groep echt meegegeten. Drie stukken tiramisu na elkaar, dat is zelfs voor mij teveel van het goede...

Reageren op dit bericht? Klik op 'reacties' hieronder.

Geen opmerkingen: