vrijdag 17 juli 2009

Leeg

Een van de angsten van een schrijver: je bent op weg naar een klassenbezoek, en bij aankomst bij de school kom je erachter dat je je koffer met boeken en alle andere spullen vergeten bent...

Ik had niet gedacht dat mij dat ooit zou overkomen. Maar vorige week bleek maar weer eens dat je nooit iets als vanzelfsprekend moet aannemen. Op dinsdag 7 juli werd ik om 9 uur 's morgens verwacht in groep 7 van de islamitische basisschool Salah Eddin El Ayyoubi in Helmond. Op maandag had ik al een aantal scholen in Helmond bezocht, en ik was die nacht blijven slapen in mijn ouderlijk huis in Milheeze, een kilometer of tien van Helmond. Lekker makkelijk.

Ik reed welgezind onder een lekker ochtendzonnetje naar Helmond, parkeerde de auto en opende de kofferbak.

LEEG!!

Mijn eerste gedachte was: 'Iemand heeft mijn koffer gepikt!'... om dan te beseffen dat het ding nog in de achterbouw van mijn ouderlijk huis moest staan...

Ik de school binnengerend, de eerste de beste leerkracht die ik tegenkwam gewaarschuwd, terug de auto in, alle snelheidsrecords tussen Helmond en Milheeze v.v. gebroken... en zo kwam ik maar twintig minuten te laat in groep 7 aan. Die zaten natuurlijk allemaal te gniffelen.

Stel je voor dat ik die ochtend uit Zeeuws-Vlaanderen was gekomen...

Reageren op dit bericht? Klik op 'reacties' hieronder.

1 opmerking:

Cynthia zei

Leeg!

When you visit Chicago, be sure to double check your luggage. :)

Love,
Your friend, Cynthia