maandag 13 juli 2009

Klassenfoto

Tijdens een van mijn Helmondse klassenbezoeken in juni riep de leerkracht een leerling naar voren. 'Zij wil je iets laten zien', was zijn raadselachtige mededeling.

Het meisje hield een printje van een klassenfoto in haar hand, met daarop... klas 1A van het Sint-Willibrordgymnasium in Deurne, schooljaar 1976-1977. De klassenfoto van mijn brugklas...

Verbaasd keek ik haar aan. Hoe kwam zij daar nou aan? En had ze mij op die foto herkend dan?

Het mysterie was snel opgelost. De leerling begon te lachen en wees trots op het meisje naast mij op de foto. 'Dat is mijn moeder', zei ze. 'Ik moest u de groeten doen.'

Wie zei er ook alweer dat de wereld klein is?

Reageren op dit bericht? Klik op 'reacties' hieronder.

1 opmerking:

Bientje zei

De wereld is inderdaad heel klein hé?
Liefs,