donderdag 9 april 2009

Lamme vinger

Momenteel ben ik bezig aan een 'toernee' langs zeven basisscholen in de gemeente Sluis. De scholen hebben zich aangemeld voor de verhalenwedstrijd die de Stichting Johan Hendrik van Dale organiseert, en een van de onderdelen van het project is een gastles van mij over Van Dale en over het schrijven van een verhaal.

De Stichting Johan Hendrik van Dale laat zich van haar beste kant zien, want alle kinderen uit de deelnemende groepen krijgen het boekje 'Op zoek naar Johan Hendrik' cadeau. En dat betekent: signeren!

Op Basisschool Op Dreef in Aardenburg doen 52 kinderen mee aan de wedstrijd. Ik signeerde daar dus 52 boekjes, plus nog wat losse blaadjes en agenda's, en zelfs een gipsen arm. 'Krijgt u daar nou geen lamme arm van?' vroeg iemand.

Ik niet, maar wie misschien wel een lamme vinger gekregen heeft, is de huisfotograaf van de school, die bij elke handtekening klikte, zodat elk kind een foto van zichzelf met mij zou hebben. Een erg leuke actie, vond ik, want bij een paar willekeurige foto's zijn er altijd kinderen die er niet opstaan en misschien teleurgesteld zijn. De fotoreportage is te zien op de website van de school.

Geen opmerkingen: