zondag 22 februari 2009

Brillenmanspel

Een niet ongewoon onderdeel van een boekbespreking die kinderen op school moeten houden, is dat ze op een creatieve manier het boek van hun keuze moeten uitwerken. Meestal komen ze dan met een alternatieve omslag, een tekening van een scène uit het boek, ze spelen een passage na, ze houden een fictief interview met de hoofdpersoon of ze komen verkleed als personage uit het boek. Al een paar keer heb ik dergelijke creatieve uitwerkingen van mijn boeken gezien, en ik vind ze telkens even leuk.

Maar de leukste tot nu toe komt van de dochter van een vriendin van me: naar aanleiding van haar boekbespreking van Brillenman bedacht ze een heus gezelschapsspel: het Brillenmanspel!


Compleet met start, finish en opdrachten voor onderweg. Ik vind het een schitterend idee en ben al begonnen te fantaseren over hoe we dit spel op de markt gaan brengen als concurrent voor het aloude ganzenbord...

Misschien schuilt in deze creatieve jonge geest een toekomstig marketinggenie; als het zover is, zal ik haar graag om advies komen vragen!

Ook zoiets leuks bedacht voor een bespreking van een van mijn boeken? Laat het weten via 'reacties' hieronder!

1 opmerking:

Bientje zei

Hey Anneriek,
Ik laat dit straks aan Paulien zien, ze zal glimmen van trots!
Liefs,