vrijdag 2 januari 2009

Een blijvertje

Een gelukkig 2009 gewenst aan ieder die de moeite genomen heeft nog eens op mijn weblog te kijken! En iedereen die in 2008 een boek van mij gekocht heeft: bedankt!

Wat gaat 2009 ons brengen? In elk geval een aantal nieuwe boeken.

Toen in 2001 mijn eerste boek uitkwam, wilde zo ongeveer iedereen die ik kende er eentje kopen. Het was natuurlijk ook iets bijzonders, zo'n echt, officieel uitgegeven boek!

Ook het tweede boek vond gretig aftrek. Bij het derde werd het al iets gewoner dat ik boeken schreef, en uiteraard werden ook de reacties iets minder uitbundig.

Na het vierde boek werd langzaam duidelijk dat ik misschien wel eens een 'blijvende schrijver' zou kunnen worden. Het nieuwe ging eraf, en een logisch gevolg daarvan was natuurlijk dat niet alle familieleden, vrienden en kennissen ook weer mijn volgende nieuwe boek aanschaften. Toch waren er een paar die trouw volhielden. Inmiddels prijkt praktisch elk boek van mij in hun boekenkast, wat ik natuurlijk prachtig vind.

Ach, wat een aanslag op hun budget was het recordjaar 2008, toen er maar liefst negen nieuwe titels uitkwamen!

2009 wordt waarschijnlijk iets bescheidener. Een titel of vier, vijf, denk ik. Maar goed ook, met die kredietcrisis...

Reageren op dit bericht? Klik op 'reacties' hieronder.

Geen opmerkingen: