donderdag 25 september 2008

Terugblikken

'Terugblikken' is de titel van de nieuwe boekenreeks van Delubas over de canon van Nederland(zie o.a. deze eerdere berichten), en de reeks is eindelijk verschenen! Ik heb er twee boeken van geschreven, 'De valse koopman' en 'De vuurdraak', en die kun je nu dus ook in de winkel kopen.

De introductie van de reeks Terugblikken, die uiteindelijk uit 70 boeken zal bestaan (50 leesboeken, 10 prentenboeken en 10 informatieve boeken) vond plaats in het Archeon in Alphen aan de Rijn, tijdens het jaarlijkse schrijversweekend van de Schrijvers van de Ronde Tafel, een club auteurs die zich vooral bezighouden met geschiedenis.

10 leesboeken en 10 prentenboeken werden één voor één voorgesteld aan de kinderen van de basisschool uit Moercapelle, en het leuke was, dat er van álle twintig boeken minstens óf de auteur óf de illustrator óf allebei aanwezig waren in het Archeon. Ik was natuurlijk ook van de partij, want ik hou wel van een feestje. 'Mijn' illustratoren, Peter-Paul Rauwerda en ivan & ilia, waren er alledrie: en dat was ook de eerste keer dat ik ze 'in het echt' zag. ivan & ilia al bij de ontvangst, maar Peter-Paul echt pas op het moment dat we naar voren geroepen werden om 'De valse koopman' te presenteren. Dat was wel bijzonder!

Na het officiële gedeelte mocht ik op het podium nog voorlezen uit De vuurdraak (halverwege kwam er toen een Romeins leger voorbijgestampt, maar dat mocht de pret niet drukken...). Het was heerlijk weer, dus het podium en de boekenmarkt waren allemaal lekker buiten in het zonnetje.

Daarna ben ik het Archeon gaan verkennen. Zo'n historische omgeving is altijd goed voor de inspiratie!

Reageren op dit bericht? Klik op 'reacties' hieronder.

Geen opmerkingen: