zondag 21 september 2008

Bodyguard

Afgelopen donderdag was ik in Vlissingen. Daar bezocht ik vier scholen in het kader van een leesbevorderingsproject dat aangestuurd wordt door de Vlissingse bibliotheek.

Alle scholen in Vlissingen hebben een digitaal schoolbord. Dat is een prachtige uitvinding: je bereidt een presentatie voor, zet hem op een usb-stickje en hop, je plugt het stickje zó in de klascomputer.

Het scheelt een hoop gesjouw met boeken en ander materiaal en ook wie achterin zit kan zien waar je het over hebt. Natuurlijk had ik nog wel wat 'echte' spullen meegenomen. Het blijft namelijk leuk om tijdens je verhaal af en toe een verrassing uit je tas te toveren!

Een aardige meneer van de bibliotheek bracht me telkens van de ene school naar de andere. Hij ging er dan tijdens mijn lezing gezellig bij zitten in de klas. En dat maakte de kids nieuwsgierig. Wie was die man? Hij kwam samen met mij de klas in, dus hij zou wel bij mij horen. Maar hoe?

Hij kreeg dan ook vragen als: 'Bent u haar man?' of 'Bent u haar huisgenoot?' en ook 'Bent u haar bodyguard?'

Hmm, ik denk dat ik maar voor de laatste optie ga. Een man heb ik namelijk al, huisgenoten ook, maar een bodyguard nog niet!

Reageren op dit bericht? Klik op 'reacties' hieronder.

Geen opmerkingen: