woensdag 2 juli 2008

Presentatie aan zee

Vorige week werd in Villa Les Zéphyrs in Westende mijn nieuwe boek 'De villa in de duinen' gepresenteerd, in aanwezigheid van het 5e en 6e leerjaar van basisschool 't Lombartje uit Lombardsijde. De locatie was niet toevallig: vorig jaar heb ik Les Zéphyrs bezocht om meer te weten te komen over het kusttoerisme in de jaren 30 van de vorige eeuw, omdat dat in het verhaal aan bod komt. Op de plaatjes zie je trouwens Villa Les Zéphyrs, en de villa uit het boek zoals illustrator Wouter Tulp hem heeft verbeeld.

In tegenstelling tot de presentatie van 'De lentekriebels van Jens en Lin' had ik er deze keer zelf eens helemaal niks aan georganiseerd. Alles was geregeld door Tanja, de pers- en promotiemevrouw van Clavis in Hasselt.

Voor een controlfreak als ik was dat wel even wennen. Ik ben gewend om dingen te regelen, niet dat er dingen voor me geregeld worden. En als ze voor me geregeld worden, heb ik vaak de neiging om te denken dat ik het zelf net zo goed, of zelfs beter kan.

Maar Tanja had alles prima geregeld. Iedereen was op tijd - behalve ik, want we stonden in de file op de E40 omdat er een vrachtauto was uitgebrand. Er was pers, waaronder Focus TV, die een leuk filmpje gemaakt hebben, er was een speurtocht door de villa voor de kinderen waarbij ze alledrie de tot nu toe verschenen delen van Z.E.S. konden opsporen voor hun school, en er was een drankje achteraf.
Eigenlijk was dat best wel ontspannen, als je zelf nergens op hoeft te letten! En áls je dan zelf niets hoeft te doen, dan word je er blijkbaar ook slordig van: we hadden onze digitale camera vergeten ... dus maar gauw in een winkeltje op de dijk van Westende zo'n leuk, 'ouderwets' wegwerpcameraatje gekocht. Dat intussen nog altijd ligt te wachten op ontwikkeling.
Natuurlijk waren we na de presentatie niet meteen weg uit Westende. Wat dacht je: het was mooi weer, de zee was vlakbij en de dijk lonkte! Samen met mijn schoonouders, die in Westende wonen, hebben we nog lekker nagenoten op een terrasje.

Maar hoezeer dat dagje Westende ook op vakantie leek, nu is het weer werken geblazen. Z.E.S. heet natuurlijk niet voor niets Z.E.S. ! En als deel 4 in het voorjaar moet verschijnen, is het misschien verstandig dat ik binnenkort eens begin met schrijven ...
Reageren op dit bericht? Klik op 'reacties' hieronder.

7 opmerkingen:

Bientje zei

Proficiat Anneriek!
Paulien bracht deze week het tweede boek van ZES mee naar huis van de bieb! En oma was fier in jouw plaats!
Liefs,

Anoniem zei

Ik vraag de boeken van ZES zeker voor mijn verjaardag of voor Kerst of voor een andere speciale gelegenheid, want ze zijn zooooo mooi. Ik heb De villa in de duinen in 3 uur uitgelezen. Wanneer komt Een geheim achter glas uit? Het boek van Lars? Ik wacht vol spanning! Brecht, 12 jaar

Anneriek zei

'Een geheim achter glas' moet als het goed is volgend voorjaar verschijnen. Als ik het haal. Want ik ben nog niet zo ver met schrijven... maar ik doe mijn best!

Viki zei

Beste Anneriek,

Mijn elfjarige dochter moet elke maand een boekbespreking maken (ze zit in het zesde leerjaar). Ze is begonnen met je reeks te lezen. Ik heb de beide boeken ondertussen ook gelezen. moet je weten dat ik als kind lezen háátte. Ik moet je een dikke pluim geven voor de manier waarop je schrijft. Zowel mijn dochter als ik vinden je boeken spannend van begin tot einde. Het is echt een genot om te lezen en het kost geen enkele moeite ze uit te lezen. We wachten vol ongeduld op de volgende delen. Mijn dochter haar plan om elke maand een boek van ZES te lezen zal dus niet lukken vermits het derde deel pas uitkomt in het voorjaar 2009. Ze zal dus op zoek moeten gaan naar goed alternatief. Nog veel succes met het schrijven van de volgende delen. Wij wachten alvast vol ongeduld! Aan al diegenen die ze nog niet gelezen hebben : ze weten niet wat ze missen!

brecht zei

Dag Anneriek,

Een gelukkig nieuwjaar gewenst.
Bedankt dat je mijn boek hebt gesigneerd. Heb je al een precieze datum wanneer het 'Een geheim achter glas' uitkomt? Is er al een ontwerp voor de cover van dat boek?

Vele groeten van Brecht :-)

Anneriek zei

Hoi Brecht,

Het wordt waarschijnlijk juni voor 'Een geheim achter glas'. En het coverontwerp is heel simpel: dezelfde cover als de andere Z.E.S.-delen, alleen in een andere kleur en met Lars vooraan, want die is de hoofdpersoon. Welke kleur het wordt, weet ik zelf nog niet; dat bepaalt de vormgever en dan mag ik zeggen of ik het goed vind.

brecht zei

Hoi Anneriek,

is er al een precieze datum voor wanneer 'Een geheim achter glas' uitkomt? Iemand in mijn klas vraagt er de hele tijd achter. Wanneer komt er nog eens een artikeltje over Z.E.S.? Ik wacht vol spanning,

Brecht