dinsdag 29 juli 2008

Opkikker

Als het buiten 25 graden is en je zit binnen op je warme zolderkamertje te werken aan een boek over de watersnood van 1953 (met sneeuw, regen, storm en vooral veel overstromingen), dan wil de inspiratie je wel eens in de steek laten. En voor de zoveelste keer vraag ik me af: waarom schrijf ik toch altijd boeken in het verkeerde seizoen?

Alhoewel, watersnood hebben we natuurlijk in de afgelopen weken ook gehad, maar de hoosbuien vielen dan weer net op een andere plaats in het land. Dat vond ik op zich niet zo erg natuurlijk...

Ik moet deze week ook nog de zetproef van de nieuwe Jens en Lin nakijken: de winterpret van Jens en Lin. Het is niet moeilijk te raden in welk seizoen die speelt, zeker? En ik zie de bui al hangen: tegen de tijd dat ik aan weer een nieuwe Jens en Lin kan beginnen, zal het al tegen de herfst draaien. Dat wordt dan het zomerboek van Jens en Lin.

Maar als je dan zo zit te zuchten en uit lamlendigheid de titel van je laatste boek intikt (dat uitkwam in de zomer en speelt in de winter...zie de tekening van Wouter Tulp) op bibliotheek.nl, en je dan déze recensie te lezen krijgt:
De villa in de duinen
Dan is je dag weer helemaal goed en ga je zonder mopperen verder met schrijven!

Reageren op dit bericht? Klik op 'reacties' hieronder.

2 opmerkingen:

Brecht Du Chau zei

Wanneer spelen de verhalen van Amber, Daan en Margot zich af? Wil je het eens laten weten? Groetjes van Brecht, 12 jaar, België

Anneriek zei

Het verhaal van Amber speelt in de zomervakantie, dat van Daan in de herfst en dat van Margot in de winter. Nu ben ik bezig met het verhaal van Lars, dat speelt rond Pasen. En zo gaan we verder, tot de zes boeken af zijn, en als het goed is speelt het laatste boek dan weer in de zomervakantie. Ik hoop dat dit je vraag beantwoordt, anders laat maar weten.