dinsdag 3 juni 2008

Weg voorleesexemplaar

Een paar weken geleden was ik in Sint-Denijs-Westrem op basisschool Westerhem voor een lezing in de klassen 2 en 3. Afgelopen zondag was het daar schoolfeest, en ik was, samen met nog enkele andere schrijvers (o.a. Katrien Vanhecke en Evelien De Vlieger) uitgenodigd om plaats te nemen in de 'Boekenstraat'. Die bevond zich boven in het gebouw, wat eigenlijk jammer was, omdat alle andere activiteiten beneden plaatsvonden. Ik had er niks op tegen gehad om tussen de kraampjes op het schoolplein te zitten!

Maar enfin, vele kinderen wisten toch wel de weg naar mijn tafel te vinden, en ook bij het voorleeshalfuurtje was de belangstelling groot. De echte diehards, die bleven hangen na afloop omdat ze zo nieuwsgierig waren hoe het verder zou gaan met Daan en het vergeten graf, mochten mee op de foto.

'Het vergeten graf' verkocht goed, trouwens. Zo goed, dat ik per ongeluk mijn voorleesexemplaar verkocht heb. Ik kwam er pas achter toen ik weer thuis was. Niet dat dat erg is; het boek ziet er uit als nieuw, het is alleen een paar keer gebruikt in een klas om voor te lezen. En op de tweede pagina staat mijn naam. Die staat ook op de eerste pagina, die ik gesigneerd heb met een opdracht voor de koper, maar als hij of zij dus de bladzijde omslaat, zal daar nog een keer mijn naam te zien zijn.

Is dat erg? Ach welnee. Laten we maar zeggen dat degene die dat boek gekocht heeft, een uniek exemplaar in handen heeft ...

Reageren op dit bericht? Klik op 'reacties' hieronder.

Geen opmerkingen: