woensdag 2 april 2008

Nieuwe boeken

Soms heb je het zo druk, dat je gewoon vergeet dat je een blog hebt. En voor je het weet zijn er bijna twee weken voorbij sinds je je laatste bericht geschreven hebt. Hoog tijd dus om weer eens met wat nieuws te komen.

Het belangrijkste nieuws is dat 'De lentekriebels van Jens en Lin' intussen in de (web)winkel ligt! Op 21 april wordt het boek 'officieel' gepresenteerd en daarbij zijn de groepen 3 van vier basisscholen betrokken. 85 zes- en zevenjarigen, dat wordt supergezellig! Je gaat er binnenkort zeker meer over lezen op deze blog.

De cover van Z.E.S. 3, 'De villa in de duinen' is ook klaar - een hele grote verrassing is dat niet, natuurlijk, want alle Z.E.S.-delen zijn vormgegeven in hetzelfde stramien. Maar toch is het leuk om zo'n nieuwe cover dan ook echt te zien.

En mijn 'achtertuinverhaal' zie bericht van 28 januari is af! Het heet (voorlopig) 'Piko en Frutsel' en gaat over een jongetje dat twee duifjes vindt in de tuin en probeert ze groot te brengen. Het boek is gedeeltelijk op AVI M4 niveau geschreven en gedeeltelijk op AVI E6: een samenleesboek dus. En ik maar in de veronderstelling dat ik mij had opgegeven voor AVI E4 ... ik dus net zolang gepuzzeld tot het 'lage' AVI gedeelte allemaal op E4 zat, en toen kwam ik erachter dat ik op de lijst stond voor AVI M4. Grrr ...

Nou ja, ik vind het makkelijker om 'naar beneden' aan te passen dan 'naar boven'. Dus al bij al viel het nogal mee.

Deze week moet ik 'De winterpret van Jens en Lin' afmaken. Ja, van die goeie voornemens om dat boek in de winter te schrijven, (zie bericht van 21 januari) is ook niet veel terechtgekomen, vrees ik ...

Reageren op dit bericht? Klik op 'reacties' hieronder.

3 opmerkingen:

Bientje zei

Hoi Anneriek,

Ben hier ook weer wat komen bijlezen!
Heb nu Google Reader ontdekt zodat ik onmiddellijk zal weten of je iets nieuws op je blogje heb gezet!

Liefs,

Marvin zei

Hoi Anneriek,
wanneer komt je derde deel uit?
ik vindt ze zo spannend
de andere delen had ik in een dag uit!
ik hoop van gauw

Gr. Marvin

Anneriek zei

Hé Marvin, deel 3 komt uit in juni! Nog heel even geduld dus!
Groetjes, Anneriek