zondag 13 april 2008

Driekoningentaart

Rare titel voor een stukje in april, maar dat heeft alles te maken met het manuscript van 'De winterpret van Jens en Lin'. Want terwijl 'De lentekriebels van Jens en Lin' nog maar net in de winkel ligt, heb ik de tekst van het volgende boek deze week afgemaakt.

In de reeks winterverhaaltjes komt o.a. het thema Driekoningen aan bod. En een driekoningentaart, compleet met koffieboon erin. Bij de knutseltips en receptjes achterin staat dan het recept van de in het verhaaltje beschreven taart, dus dat recept moest ik, net als de gelukskoekjes in het vorige deel, natuurlijk eerst uitproberen.

Vandaar dat ik vandaag aan het bakken ben geslagen - en erachterkwam dat ik in het recept vergeten was te vermelden wanneer je het bakmeel erbij moest doen, dus de praktijktest bewees wel degelijk zijn nut. En het was dan wel geen Driekoningen, voor de lol had ik toch een amandel in de taart verstopt (lekkerder dan een koffieboon!). En geloof het of niet, ik en mijn gezinsleden zaten spiedend naar elkaar te kijken of we de amandel hadden ...
Mijn zoon was de gelukkige. Was het Driekoningen geweest, dan was hij de hele dag koning geweest. Had hij er zelfs een kroon bij gekregen. Maar om bij de taart ook nog een kroon te maken, dat ging me toch net iets te ver, in april!

Reageren op dit bericht? Klik op 'reacties' hieronder.

Geen opmerkingen: