dinsdag 12 februari 2008

Treintekeningen

Een van de eerste berichtjes op deze blog ging over de koning en de trein, waarin ik vertelde dat ik een prentenboek geschreven had over de eerste trein. Het zou een boekje worden in een historische reeks van uitgeverij Delubas, en het zou najaar 2007 verschijnen.

Nu, het boekje komt er nog altijd, maar het heeft een beetje vertraging opgelopen. Het maakt nl. deel uit van een serie van 10 prentenboeken, en het heeft nogal wat voeten in aarde gehad om alle manuscripten binnen te krijgen en er vervolgens illustratoren op te zetten (ook 10 verschillende, dus dat is een hele klus).

Naar verwachting komt 'De vuurdraak' nu ergens in de zomer of de herfst van dit jaar uit. En inmiddels weet ik wie bij mijn boek de illustraties maken (als het goed is zijn ze er volop mee bezig): Ivan en Ilia. Ik ben natuurlijk meteen op hun site gaan kijken en ik vind hun tekenstijl erg leuk en helder; net wat je moet hebben bij een prentenboek dat niet alleen een spannend verhaal, maar ook informatie bevat.

Ze hebben bijv. ook de tekeningen gemaakt bij 'Onder vuur' van Arend van Dam, een verhaal dat speelt in de Tachtigjarige Oorlog. Een aanradertje trouwens, want dat boek leest als een trein.

En daar gaat mijn prentenboek dan weer over...

Reageren op dit bericht? Klik op 'reacties' hieronder.

Geen opmerkingen: