maandag 21 januari 2008

Lente in de herfst

In maart komt mijn nieuwe boek uit: De lentekriebels van Jens en Lin. Een boek met vijftien voorleesverhaaltjes over de lente. De hoofdpersonen, Jens en zijn Chinese buurmeisje Lin, zullen we in het komende jaar vaker tegenkomen: er staan ook nog een winter-, herfst- en zomerboek op stapel.
Uitgeverijen hebben hun materiaal graag lang op voorhand. Zeker als in een boek veel tekeningen moeten komen, zoals bij Jens en Lin, moet de tekst toch zeker een halfjaar voor verschijning klaar zijn. Dus toen de wind buiten de blaadjes van de bomen rukte en de herfstregen op het dak roffelde, zat ik binnen vrolijke lenteverhaaltjes te schrijven over de eerste lammetjes, Moederdag en groenten zaaien. Kwestie van inleven.

Het volgende boek is het winterboek. Ik zal er maar snel aan beginnen. Nu liggen Kerst en Oud en Nieuw nog redelijk vers in het geheugen, en ook het weer werkt voorlopig mee om in de wintersfeer te komen (hoewel, echt koud is het niet...). Stel dat ik te lang wacht. Zit ik weer met hetzelfde probleem. Schrijven over sleetje rijden, terwijl de bomen uitbotten.

Nee nee, deze keer doe ik het goed. Kan ik tenminste naar buiten kijken voor inspiratie!

Reageren op dit bericht? Klik op 'reacties' hieronder.

1 opmerking:

Bientje zei

Proficiat Anneriek!
Jij geeft nogal gas zeg!
Ja, Inge die schrijft ook AVI-verhaaltjes en het is wennen hé!
Maarre... echt winteren wil het niet doen hé, dus voor je inspiratie zal je toch je ogen moeten sluiten en eventjes wegdromen!
Liefs,