maandag 7 januari 2008

AVI-gepuzzel

Zo, de cadeaus zijn uitgepakt, de kerstversiering staat weer op zolder en de boom in een emmer op het terras, de oliebollenpan is weer schoongeschuurd en de champagneflessen naar de glascontainer gebracht. Tijd om weer aan de slag te gaan.

En er is genoeg te doen. Gisteren ben ik begonnen aan een serie AVI-3-verhaaltjes. Het is in opdracht van Uitgeverij Abimo, en ik zag er een beetje tegenop, omdat AVI-3 nou niet echt mijn vertrouwde schrijfstijl is. Maar ik heb er onverwacht veel lol in. Het zet je aan het denken over de woorden die je gebruikt. Alleen een- en tweelettergrepige woorden (en dan de tweelettergrepige nog onder voorwaarden.)

Zo wordt een paddenstoel een zwam, een gezicht een snoet, een druppel een spat en de donder een knal. En dan valt AVI-3 nog mee. Binnen hetzelfde project van Abimo worden ook verhaaltjes op AVI-Start niveau geschreven. Met bijna uitsluitend mkm (medeklinker-klinker-medeklinker) woordjes. En dan nog een leuk plotje verzinnen? Ga er maar aan staan. Petje af voor de collega's die zich hieraan gezet hebben!

PET AF: dat kan op AVI-Start wel, denk ik...

En om even in de AVI-1-2-3 sfeer te blijven: EEN GOED JAAR VOOR JOU!
Reageren op dit bericht? Klik op 'reacties' hieronder.

Geen opmerkingen: