maandag 10 december 2007

Kipverhaaltjes

Soms krijg ik de vraag waar ik de inspiratie vandaan blijf halen om telkens weer een nieuw verhaal te bedenken. Het rare is, dat ik vaak het idee heb dat ik de verhalen helemaal niet bedenk: ze bestaan ergens al, en ineens duiken ze op in mijn hoofd. Is dat inspiratie? Of is dat gewoon goed opletten? Zo kijk ik geregeld naar de capriolen van de vier kippen die achter in onze tuin wonen. Ze hebben allemaal hun eigen karakter. Eentje is bijvoorbeeld altijd het snelst bij een worm, een andere mag altijd pas als laatste bij de drinkbak, en weer een andere gaat altijd midden in de bak met voer staan.
Toen we de kippen pas hadden, vonden onze kinderen ze zo leuk, dat ze een stoeltje bij de ren zetten om er op hun gemak naar te gaan zitten kijken.

Het zal je dan ook niet verbazen dat er in 'De lentekriebels van Jens en Lin', mijn voorleesboek dat in de lente uitkomt, enkele kipverhaaltjes voorkomen. Jens en Lin gaan samen kippen kopen en richten het kippenhok in. En ze hopen natuurlijk dat de kippen met Pasen chocolade eieren leggen...

Sanne te Loo maakte alvast een aantal kipschetsen. Als ik die schattige tekeningen zie, krijg ik spontaan zin om een apart voorleesboek over die vier kippen te schrijven!

Reageren op dit bericht? Klik op 'reacties' hieronder.

Geen opmerkingen: