maandag 12 november 2007

Boekenbeurs deel 2

Als ik dit schrijf, zijn in Antwerp Expo de laatste sporen van de Boekenbeurs waarschijnlijk opgeruimd, en doet niets meer denken aan het grote boekenfeest dat de vier hallen de afgelopen twaalf dagen in zijn greep hield.

Met andere woorden: het is weer voorbij.

Dat betekent: terug naar mijn zolderkamer en mijn laptop, waar een aantal onafgewerkte verhalen op me wachten! Het wordt tijd dat ik ze afmaak, zodat ze volgend jaar op een verse Boekenbeurs in de fraaie stand van Clavis gepresenteerd kunnen worden.





Dat betekent ook: voorbij met de leuke gesprekjes met collega-auteurs en illustratoren (hier Marja Meijer met 'De vondst in het Kasteelbos', dat ze illustreerde)




Afgelopen met de kopjes koffie met (veel te veel) miniMarsjes erbij, de glazen wijn en de chips in de namiddag en het 'mensen kijken' van achter onze tafel (dank je wel Sigrid, Katia en alle anderen).



Geen lacherige gesprekjes meer met redacteuren die voor de gelegenheid achter de kassa staan en hun hoofd tussen de panelen van de stand door steken als ze even niks te doen hebben. Vanaf nu worden er weer serieuze e-mails uitgewisseld over spanningsbogen, taalgebruik, geloofwaardige karakters en stijlfouten...

Geen verwondering meer over zeldzame voornamen, die je voor de zekerheid op een briefje oefent alvorens een boek te signeren, geen stiekem hopen dat je meer boeken verkoopt dan je buurman of -vrouw, hoewel je die zijn/haar eigen succes van harte gunt.

En tenslotte: geen uitwisselen van badges meer om gratis naar de wc te kunnen of korting op boeken te krijgen. Niet meer snel tussendoor een broodje smos kaas eten waarvoor je veel te veel betaald hebt.

Maar weet je wat nou zo leuk is?

Volgend jaar is er weer een Boekenbeurs!

Reageren op dit bericht? Klik op 'reacties' hieronder.

1 opmerking:

Anoniem zei

Wij hebben met aandacht jouw twee relazen gelezen (de eerste keer in mijn leven dat ik dat meervoud gebruik, maar het schijnt correct te zijn volgens het groene boekje)
Zo konden we ook wat meegenieten van de geneugten van een boekenbeurs. Wij hebben ook jouw laatste twee boeken met spanning en plezier gelezen. We vonden ze 'keigoed'! (Is dat een beetje modern, en Nederlands genoeg?
Groetjes en tot zeer binnenkort. Westendenaar.