dinsdag 9 oktober 2007

Kinderboekenweek 2

Maandag 8 oktober was ik te gast op basisschool Ingelosenberghe in Sint-Jansteen, in de groepen 7, 7/8 en 8. Natuurlijk ging het over 'sub rosa' en over de geheimen in mijn boeken.

Ik vroeg aan de leerlingen of ze het moeilijk vonden om een geheim te bewaren. Sommigen zeiden heel stellig dat ze een aan hen toevertrouwd geheim nóóit verklappen, anderen gaven toe dat het soms ook wel moeilijk is om je mond niet voorbij te praten.

Zo was er een jongen bij die bijna verklapt had dat zijn vader voor zijn moeder een verrassing had bedacht voor hun 20e trouwdag. Maar gelukkig kon hij zich nog inhouden.

Ik las ook een stukje voor, in groep 8 o.a. uit 'De man in de modder', waar het gaat om het vreselijke geheim dat de opa van Thomas al zestig jaar met zich meedraagt. In de andere klassen ging het vooral om 'Het spook van de vuurtoren' en 'Het vergeten graf'. Dat laatste was wel erg speciaal, want ik las eruit voor terwijl het boek nog niet in de winkel lag. Dat was een echte primeur.

Groep 7/8 had een heleboel vragen voorbereid, en voor we er erg in hadden snerpte de schoolbel door het gebouw. Snel snel nog wat handtekeningen uitdelen, en toen was de middag weer voorbij.

Ingelosenberghe, bedankt voor jullie enthousiasme!

Reageren op dit bericht? Klik op 'reacties' hieronder.

Geen opmerkingen: