maandag 8 oktober 2007

Kinderboekenweek 1

De kinderboekenweek is weer begonnen! Het thema is 'sub rosa, boeken vol geheimen'. Een thema waar ik me prima bij thuisvoel, want in de meeste van mijn boeken is wel een of ander geheim op te lossen. Zo ook in 'Het vergeten graf', deel 2 uit de serie Z.E.S., dat als het goed is vandaag van de persen rolt.

Het afgelopen weekend stond helemaal in het teken van de kinderboekenweek. Op vrijdag was ik in de VVV van Breskens om 'Het spook van de vuurtoren' te signeren.

Op zaterdag zat ik, samen met Rob Ruggenberg, Floortje Zwigtman, Johanna Kruit, Anneke Wiltink, Sjaak Vane, Ben Slingenberg, André Sollie, Martinus van de Kam, Dorothé Venselaar en illustratrice Femke Gerestein, op de schrijversmarkt van boekhandel de Drvkkery in Middelburg. Daar was het gezellig druk, en het was erg leuk dat Richard Thiel, beheerder van jeugdboekensite Kjoek, ook nog even langskwam.

Op zondagochtend waren Wouter Tulp, die de tekeningen maakt bij Z.E.S., en ik te gast in de studio van Omroep Zeeland Radio. Het was een primeur, want Wouter en ik hadden elkaar nog nooit 'in het echt' gezien. Dat vond presentatrice Anke Tanihatu erg bijzonder, maar wij legden haar uit dat het helemaal niet zo raar is dat een schrijver en illustrator alleen contact 'op afstand' hebben. Met de mail stuur je tekeningen immers zó heen en weer!

's Middags waren Wouter en ik in Galerie T in Middelburg, in het kader van de Kunst- en Cultuurroute. Galeriehoudster Lia Hector verwende ons helemaal te pletter met broodjes, eierkoeken, krentenbollen, thee en wel tien soorten cake. Terwijl de galerie uitpuilde van het volk, werden Wouter en ik geïnterviewd door Cool FM, de lokale radio op Walcheren.

Mijn dag kon helemaal niet meer stuk toen Wouter mij de originele tekeningen van Amber, Izmet, Lars, Margot, Gina en Daan cadeau deed, prachtig ingelijst en al. Dank je wel, Wouter!!!

Na afloop gingen we nog even kijken bij Rob Ruggenberg en zijn illustrator Martijn van der Linden, die aan de overkant van het water in Galerie Holstein te vinden waren.

Wouter moest toen helaas naar huis, maar Martijn, Rob en zijn vrouw en mijn man en ik zijn nog lekker uit eten geweest in Middelburg.

Dat was een goed begin van de kinderboekenweek!

Wil je weten wat Wouter, Rob en Martijn allemaal voor moois maken? Klik dan op de links in het lijstje hiernaast.

Reageren op dit bericht? Klik op 'reacties' hieronder.

Geen opmerkingen: