maandag 24 september 2007

De ene boekhandel en de andere

De winkel op het plaatje is een van de twee boekhandels in het stadje waar ik woon. Het is een zelfstandige boekhandel, gevestigd in een oud pand midden in de winkelstraat.

De andere boekhandel is een Bruna. En die zit er recht tegenover. Ze verkopen allebei mijn boeken, maken allebei promotie voor me. Dat vind ik natuurlijk hartstikke leuk. Aan de andere kant bezorgt het me soms wat hoofdbrekens. Heb ik dat printerpapier de laatste keer nou bij de een gekocht? Dan zal ik dat verjaardagskaartje maar aan de overkant kopen... want ik wil ze natuurlijk allebei te vriend houden, en dat doe je door er regelmatig binnen te lopen, iets te kopen en te laten merken dat je waardeert dat ze voor jou, als 'lokaal product', moeite willen doen.

Afgelopen weekend was het bijvoorbeeld Boekenvierdaagse. Van donderdag t/m zondag waren er allerlei activiteiten op het gebied van boeken en literatuur. Een lezing van Tineke Beishuizen, een toneelvoorstelling over Annie M.G. Schmidt, schrijverscafé met Jan Siebelink en Annejet van der Zijl, tweedehands boekenmarkt, taxatie van oude boeken, en, jawel, signeersessies met 'schrijvers uit de streek'. Onder wie ik.

Zo zat ik dus op zaterdagmiddag in deze boekhandel achter een tafeltje met een paar stapeltjes 'Het spook van de vuurtoren'. Pen in de aanslag, kopje koffie erbij, wat wil je nog meer.

Nou, iets meer publiek had ik wel gewild. Geregeld kwamen er wel mensen een praatje maken hoor, en sommigen kochten zowaar een boek. Maar ja, het was stralend weer, en dan lonken toch de vele fiets- en wandelroutes, de terrasjes en, iets verder, het nazomerse strand.

En wat vind je aan het strand? De vuurtoren! Zo kom je toch weer uit bij mijn boek...

Reageren op dit bericht? Klik op 'reacties' hieronder.

1 opmerking:

Bientje zei

Hé Anneriek,
Paulien kijkt al uit naar morgen hoor! Kunnen we daar in Cadzand het boek meteen kopen? Ja toch hoop ik?
Liefs,