maandag 13 augustus 2007

Onthulling


Vorige week kreeg ik een mailtje van Ingomar, de marketing man van mijn uitgever Clavis in Amsterdam. Hij wilde weten of ik al had nagedacht over de onthulling van 'Het spook van de vuurtoren' tijdens de presentatie op 30 augustus aanstaande.

Eh... nee dus. Ik dacht dat er gewoon een praatje gehouden zou worden voor de pers en dat we dan het boek zouden laten zien met de mededeling 'en dit is nou het boek'. Blijkbaar ziet Ingomar het toch iets groter: hij had het over een laken in de vorm van een spook, een boek staande op een vuurtoren, enzovoort.

Nou, daar moet ik nog even over nadenken. We kunnen misschien een levende Abraham, de vuurtorenwachter uit mijn verhaal, opvoeren. (Vraag is of we daar vrijwilligers voor kunnen vinden...) Of we laten een (nep)lijk aan een touw uit de vuurtoren bungelen met het boek in zijn hand. Griezelig? Wacht tot je het boek leest...

Ach, zó spectaculair zal het wel niet worden. Maar ik ga er toch eens over denken. Het is natuurlijk altijd leuk om het een beetje spannend te maken. Goed dat Ingomar daar aan dacht. Maar ja, daar is hij uiteindelijk ook de marketing man voor!

Reageren op dit bericht? Klik op 'reacties' hieronder.

1 opmerking:

Meisje zei

Mijn zoon kwam net uit school met een uitnodiging voor de perspresentatie van 'het spook van de vuurtoren'. Nu gaat dat boek natuurlijk over mij, de uitbaatster van "Slijterij de Vuurtoren, dus ga ik volgende week mee als begeleidster van die kids en zal een videoblogje of foto's proberen maken. Wist je trouwens dat er ook Vuurtorenbitter bestaat? :-)
In ieder geval succes met je boek(en)!