maandag 30 juli 2007

Z.E.S. deel 1 in de winkel!

Hé, waarom zit je nog aan je computer? Ga bliksemsnel naar de (internet)boekwinkel, want Z.E.S. deel 1: 'Het spook van de vuurtoren' is er! Natuurlijk kwamen de boeken binnen toen ik op vakantie was, dus ik moest zelf ook nog een extra week wachten voordat ik ze kon vasthouden, maar nu is het dan eindelijk zover.

Het boek is zo'n 150 bladzijden dik geworden (inclusief de tekeningen). Als je dat terugrekent naar het oorspronkelijke manuscript, dan kom je uit bij 50 A4'tjes, volgetypt op regelafstand 1. Je kunt dus zeggen dat 1 A4'tje ongeveer 3 boekbladzijden in beslag neemt.

Toen ik begon aan deel 2 van Z.E.S. - 'Het vergeten graf'', dat in het najaar uitkomt - had ik die 50 A4'tjes in mijn hoofd: deel 2 moest toch minstens even lang worden als deel 1. Maar omdat ik aan het begin van een boek nooit zeker weet hoe het zal eindigen, is het altijd maar weer afwachten of dat lukt. En als je na een week schrijven nog maar 5 bladzijden hebt, dan lijken die 50 A4'tjes héél veel!

Gelukkig komt er bij mij na een tijdje altijd vaart in het schrijven, en moest ik bij 'Het vergeten graf' zelfs een paar bladzijden schrappen omdat het anders te lang zou worden!

Maar nu eerst allemaal naar de (web)winkel voor 'Het spook van de vuurtoren!'

Reageren op dit bericht? Klik op 'reacties' hieronder.

Geen opmerkingen: