maandag 14 mei 2007

Op bezoek in Lichtervelde


Op donderdag 10 mei was ik te gast in de bibliotheek van Lichtervelde voor twee lezingen voor het vijfde leerjaar. Een vriendin van me die in Lichtervelde woont én die in de bibliotheek-raad zit, kwam ook meeluisteren, dus dat maakte het extra gezellig.

Ik had (voor het eerst op een lezing) mijn laptop meegebracht. Niet alleen voor de plaatjes, maar ook om te laten zien hoe een boek er nou uitziet voor het een boek is (inclusief de opmerkingen van de redacteur, de doorstrepingen en wijzigingen, jawel).

De eerste groep van ongeveer 60 kinderen luisterde vol aandacht - ook al vonden de juffen dat ze soms te veel herrie maakten, ik vond het wel meevallen hoor - zeker toen ik vertelde over hoe het boek 'De man in de modder' ontstaan is.

Daarna mochten ze meestemmen over de tekeningen voor mijn nieuwe boek, 'Het spook van de vuurtoren', deel 1 uit een gloednieuwe reeks, waarover je vast nog wel meer gaat lezen in deze blog.

Na een uitstekende lunch (stoofvlees met frieten, mjam) was de tweede groep van 60 kids aan de beurt. Ik las het stukje uit 'De man in de modder' voor waarin de soldaten in de kerktoren een schot lossen en daarna iets ontdekken onder de planken vloer. Wat dat was zei ik er niet bij, en na de lezing begonnen een paar kinderen driftig in het boek te bladeren om uit te vissen hoe het verder ging. Kijk, dat is nou leuk!

Ik mocht mijn handtekening zetten in het 'gulden boek' van de bibliotheek, waar ik nu dus in het goede gezelschap verkeer van o.a. Bart Demyttenaere, Herman Van Campenhout, Brigitte Minne en Rindert Kromhout. Bieb en vijfde leerjaar van Lichtervelde: bedankt voor een toffe dag!
Reageren op dit bericht? Klik op 'reacties' hieronder

Geen opmerkingen: